Monday, October 10, 2011

Death BY Choc Cake...

Assalamualaikum....

Selamat Pagi...
Death By Choc Cake..hehehe..cantik dan takut pada namanya..semalam jejalan kat dapur Mak Lang   terpandang pada kek coklat ni nampaknya mcm lembab jer...kebetulan bahan-bahan kat dapur dah tersedia curi-curi masa cikit untuk menyediakannya...Alhamdulillah siap juga akhirnya walau si kecil Iman sibuk mengacau kat dapur..


Resepi choc cake ni pun mudah dan simple jer...memang sesuai la dengan ibu-ibu yang sentiasa sibuk ni,,hehehe..

 Ziey mohon izin Mak Lang yer copy n share resepi kat sini yer...

 
DEATH BY CHOC.CAKE
Sumber : Mrs Dayat MyR

Bahan

2 cwn gula (kisar) - maklang guna gula castor jadi tak perlu kisar
3 biji telur
2 cwn tpg gandum }
1 cwn koko powder }ayak
1st bpowder }
1st soda }
garam }
vanila
1 cwn susu cair
1 cwn minyak
1 cwn air panas mendidih

Cara

1.Telur+gula+vanila = pukul hingga kembang guna mixer
2.Masukkan susu cair+minyak, gaul sebati guna whisk aje
3.Masukkan bhn yg diayak tadi, gaul dengan cara kaup balik]
4.Last sekali baru masukkan air panas, kacau sebati
5.Bakar 45', suhu 175 ikut oven masing2.
 
Memang betul-betul mudah kan??? hanya 5 step jer cara penyediaannya...



dipotong-potong untuk sarapan pagi...


2 comments:

  1. aslmkm...mmg sedap kek ni kan..pernah try gak..bhn2 pun senang..

    ReplyDelete
  2. Anna : betul cpt jer siap...

    ReplyDelete